bie@nie. Powered by Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS

Hanya kerana SETONG gas

Salam....erm, lega rasanya...dh hbs tnda 2 paper.Tinggal lagi satu paper. wah sangat memeningkan menanda paper programming. Java Programming and C++ Programming. To all mydearest student, Tahniah kepada anda yang telah menghabiskan semester, walaupun ada suka duka tu adalah adat kehidupan. so, kita tguu result nnti k.

Sabtu lepas, pagi, ingt nk bgun lmbt.mau bermalas malasan di atas tilam since dh cuti, tp alarm i yang comel tu dh berbunyi bising. hbs satu tilam dh diteroka. mulut pun sbuk mengomel.mungkin sedang membebel kt mama dia yg xreti2 nk bangun tdo.hehe...sorry ye my princess

so bangun, dh geletek, gelak ngan princess i..mandikan dia. buatkan susu dan dia duk leka main dengan segala mainan. sebernarnya mainan dia adalah alat2 memasak mama...mangkuk mama, cawan, senduk seme ada dlaam box mainan dia. dh breakfast roti, rasanya nk masak terus la. so bukak peti ais tgok ayam n sayur2 masih ada. so decide nk msk sup ayam. and of course nk prepare bubur utk njwa gak.bubur njwa hari ni adalah ayam je..sory mama lupa nk bli sawi. then wat preparation utk masak sup. anak mama??? adoyaiii dh menjelajah ke dapur. so mama masukkan dlm walker. bubur dh masak, siap blend...tggu suapkan njwa jer. Sup?? masih di atas dapur lagi....sambil2 tggu sup setel i p sidai baju. then lagi sekali melangkah ke dapur, tgok api sup dh padam.aiiik, sapa yg tutup ni.adk aku ker....tgok punya tgok rupanya api tu mati sndiri...adoyai...naper ni??sup xbtl2 masak lagi...erm cube test lg..xnyala gak dapur tuh..huh..konfim....

sebenarnya before i dh terpk...cmner la klu mnde ni berlaku...nk mtk tolong sape??? tp x plak terpk boleh berlaku secepat ni. Msj k.fida " akak, ada nmbo org jual gas yg hntr ke rumah terus tak ". then k.fida hntr bisnen kad. Kol org tuh, "sorry, yer puan, kitoerg dh xhntr"....sedeh.then k.fida msj lagi.."yati.kdg2 org kdai tu xnak hntr, kol k.jisa mintak nmbo sorg lg". then kol k.jisa." yati cuba la kol nmbo ni 019*******. tiga kali i kol xde org angkt...huhu..nk nangis

cmner nk bli GAS ni???nk mintak tolong sape???xde org nk hntr. cmne nk g bli sendir???sape nk agkt naik atas. huhu.umah dh la tingkat 3.xder lif, kalu umah sndri dh ku buat lif, ni maklum la umah kerajaan. i dh menggelabah...sebab weekend memg payah nk g tapau makan.jauh.....uishhh..otakku ligat mencari sape org yang aku nk mintak tolong...nak mintak tolong sape weekend ni???staf lelaki??uids susah plak diorg????student???erm ada ke student time weekend ni..tp payah plak diorg ni nk masuk kuarters....

pk punya pk..since myhubby lmbt lg nk datang...i decide nk bawa g bli sendiri. Ya Allah, cmne nk bw turun tong gas ni..i ngan adik i boleh bw..tp cmne ngan najwa???erm akhirnya, kami tinggalkan najwa dalam walker...dan kami menapak menuruni anak tangga membawa GAS. nasib baik la Najwa ok jer kami tinggalkan dlm walker...Agak berat sebenarnya membawa GAS.tp xper la...kami gagahkan diri....

So, kami bawa p kedai...nasib baik la pakcik kt kdai sangat perihatin. bawa GAS masuk dalm kete. so aku drve la kete sambil memikir, cmne nk bw naik GAS ni...since dh ada isi mesti berat gler nk bw naik tgkt 3. nak xnak terpaksa la jugak. so, mcm td gak..kiteorg wat naik njwa dlu..masukkan dlm walker..tgal dia sorg2...kami berlari turun ke bawah...Ya Allah mintak la Najwa xnagis. So kami menapak dekat setengah jam..membawa naik GAS 16kg bersama adikku..hanya Tuhan yg tau betapa beratnya..sumpah, seumur hidup xpernah angkat GAS....

sampi umah, nsb baik najwa sabar menuggu...xmeragam...tiba2 jer i rasa satu perasaan yag lain macam..huhu...kesian pn ada terpaksa mengerah adik i...masuk bilik...tiba2 jer rasa perasaan sebak.. Ya Allah, kalau la suamiku ada dcc...xperlu aku bersusah payah mengangkat tong gas yang sememangnya xmampu aku angkt ni....kalau la suami ada dcc...xperlu njwa ditinggalkan sorg2, sian dia..nsb la xmenangis..kalau la suamiku di sini xperlu aku megerah adikku ini...kalau la suamiku di sini jugak, xada masalah utkku utk seme ni...tp apakan daya.....Ya Allah permudahkan lah segalanya....

Dan akhirnya air mata ku jatuh lagi hanya kerana setong GAS.kalu sebelum ni, dugaan lain pernah aku n njwa tempuhi..aku masih tabah. aku masih tersenyum bw njwa ke klinik saat dia demam walaupun sorg2.aku masih mampu berjaga mlm sorg2 saat njwa xboleh tdo...aku masih mampu tolak njwa petang2, main di taman walaupun sendiri...,tp GAS ni memg xmampu dihandle oleh aku.....aku btl2 terasa ketiadaan hubby....
Ya Allah bagi la aku dpt trnsfer.....dh xlarat ngan seme ni ....

gas merah ni la yg aku ankut ke tingkat 3..huhu

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

3 comments:

faiez said...

Ya Allah..sedeynyer....leh rasa mcmane rasa...lg2x sian Najwa....

yatie said...

erm k.faiz..berat mata memandang, berat lg bahu yg memikul...moga ada hikmah disebalik segalanya

nurza said...

sedih la baca entry ni...sabar ye yatie...

Post a Comment