bie@nie. Powered by Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS

Nape kita asyik meminta ITU dan INI

tetiba jer aku rasa berminat untuk mencoretakn sesuatu...pernahkah kalian terfikir nape Tuhan tak memberikan ITU dan INI. tp berhak kah kita mendapat segalanya yang diingini daripada NYA.Layakkah kita mendapat kannnya...sedangkan amal yang diberika tidak seberapa....hanya mengharapkan perkara yang wajib sahaja...perkara sunat berapa sahajala % yang dilaksanakan. Mungkin anda tidak, tp saya kadang2 melihat mereka ada ITU dan INI...kekadang terfikir nape aku xada ITU dan INI seperti mereka....bila luahkan kepada myhubby...then dia ckp...bersyukur la dengan apa yg ada sekarang...ada lg yg lg teruk hidupnya, lg merana, lg sukar mendapat sesuap nasi...dan bersyukur lah....

beberapa perkara yang sering berlegar2 dlm fikiran ku nape aku xboleh mendapatkannya...mungkin amalku masih belum cukup...mungkin terlalu banyak kekurangan ku yang perlu diperbetulkan...atau mungkin jika diberi segala yang diinginkan kepada ku..mungkin aku kn jd hamba yg lupa diri...tidak memandang ke bumi...asyik mendongak ke langit....


  1. Aku sangat teringin untuk berkhidmat di daeah kelahiran ku..terlalu banyak alasan yg kritikal kenapa aku nk ke sana...berkhidmat di Politeknik Dungun....sebab dekat ngan SUAMI, sebab dekat ngan FAMILY, sebab aku suka SUASANA di situ,sebab sku terlalu rindukan MAKANAN di situ...
  2. sangtat teruja untuk ada rumah sendiri...tgaok rancangan ASTANA...huhu...betapa bagusnya kehidupan diorg yang mana rumahnya mempunyai berpuluh2 bilik...sangat teruja...tp mampukah aku....
  3. teringin nak melahirkan adik kepada NAJWA lagi...hehe..tp ni kene tguu dpt transfer dekat ngan hubby dulu....
  4. Teringin untuk sambung PHD....teringin sangat2..tp kalu xmau majoring IT
  5. Pergi bercuti bersama Hubby n  NAJWA lama2
  6. xmau bekerja...hanya duk umah saja...masak...kemas....then leh spent full time ngan hubby n anak2

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 comments:

Achiq said...

Yg no. 3 x brpa sesuaiiiii.. tunggu Najwa 3 tahun dulu. Hahaha

bie@nie said...

haha..tu la...tp sronok plok tgok bby bru lahir

Post a Comment