bie@nie. Powered by Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS

UiTM Dihatiku

sesapa yang pernah menjadi a part of UiTM mesti sangat sinonim dengan ayat UiTM Dihatiku...Yup that sentnce sgt2 la btl dan mantap...kerana sehingga sekarang walaupun aku pernah ke IPTA lain selepas UiTM tapi walau apaa jua UiTM tetap dihatiku....Kenapa UiTM selalu dihatiku??????


  • Inilah tempat pertama yang ku kenal erti IPTA...selepas SPM diumumkan tiada tempat yang lain sudi mengambilku...haha...kecuali UiTM..actually result aku yang xcantik cm org lain...agak frust gak sebenarnya after SPM sebab ramai kawan2 aku dapat sambung terus degree di UTM dan UTHM, tp aku hanya la berpeluang untuk sambung diploma...Time tuh dapat Diploma Sains Komputer di daerah kelahiran ku....
  • Di sini juga aku mengenali sahabat usah senang....JUMA,HANI,CK,NONO,MIRA,ZIE. Masa 1st masuk UiTM ni..aku ditempatkan di UiTM kampus Kota. Nama cam best…tp sebenarnya aku ditempatkan di lot kedai dimana bawahnya dalah Pasaraya Frozen yang agak terkenal di sekitar Terengganu. So kelas kami belajar adalah blok atas frozen tersebut dan tempat kediaman kami pula di atas tempat belajar…agak mudah. Kalu kelas kul 8 kami xperlu bersiap awal2…g kul 8 pun ok sebab hanya memerlukan kita turn beberapa ankak tangga sahaja. Dh dekat nk hbs sem kt ctu…Dato’ VC dating membuat lawatan secara mengejut di Kampus Kota…so kami luahkan kepayahan kami untuk belajar di tempak yg agak terbuka cmni…Alhamdulilah sem2 kami adalah di UiTM Dungun

  • Masa di UiTM Dungun…still sama2 dengan geng2 lama gak…sebab diorg sangat2 best..agak seronok berada di UiTM…barulah rasa suasana IPT yang sebenar…. Di sana jugak adalah cinta monyet…haha…kami juga di tempatkan di kolej kediaman Perhentian B…di manakh t-shirt kegemaran ku…T-shirt Perhentian B….sangat seronok berada di kolej ni sebab betul2 mengadap pantai n bilik kami juga di blok atas….haha….leh la cuci mata tgok org berdating….

  • Sangat save di UiTM sebab seingat aku yuran yang kami perlu bayar setiap sem kurang dari 1000. Termasuk yuran pengajia, asram, dan juga makan..sangat2 save kan bg aku yg dr keluarga yang agak tidak berapa banyak duit.

  • Alhamdulilah, kerana UiTM aku dapat sambung degree gak dctu…tp time ni di UiTM Shah Alam…agak culture shock gak sebenarnya…untuk belajar di kawasan bandaraya seperti itu…aku sambung degree Information System Engineering…agak berhempas pulas dak nak menghabiskan semester. Berbanding Diploma yang agak mudah dan bewarna warni kaler result aku….tp alhamdulialh…Berjaya gak aku habis tnpa perlu repeat apa2 paper….

  • Di UiTM gak aku dapat offer Biasiswa Tenaga Pengajar Politeknik, KPT. Alhamdulilah…so aku belajar degree dan master tanpa berhutang….alhamdulilah…time interview biasiswa tuh aku cuba menonjolkan diri…haha..spekaing u time tuh…

  • Kerana UiTM gak aku berada disini…menjadi manusia yang berguna yang mampu memberi khidmat kepada anak bangsa…walaupun niat hatiku sangat2 teruja untuk berkhidmat di UiTM…tp layak kah aku…ada key g sudi nk ambik…haha..Insya Allah akan ku usahakan pas habis kontrak ngan KPT. Dan kerana UiTM gak la aku berjaya mengajar Programming untuk pelajar2 ku….haha…Progaramming is one of my favret subject…so Alhamdulilha dapat ajar Programming C++ and Java….
Lets checkout my picture time UiTM dulu2...

ni time dapat ANUGERAH DEKAN....sem 2 Diploma

ni time Makan Malam Diploma

Ni dh Last Sem Degree

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment